ΣΙΝΕ

Παρασκευή 12 Μαΐου 2017

Αλλάζουν ρότα οι καπνοβιομηχανίες

Αλλαγή πορείας πραγματοποιούν τον τελευταίο καιρό οι καπνοβιομηχανίες, με όλο και περισσότερες να στρέφονται στη νέα γενιά των...
εναλλακτικών προϊόντων καπνίσματος. Μολονότι η κερδοφορία τους εξακολουθεί να βασίζεται στις πωλήσεις συμβατικών τσιγάρων, ο μεταξύ τους ανταγωνισμός επικεντρώνεται στην προσπάθεια να παρουσιάσουν «ασφαλέστερους τρόπους» καπνίσματος.

Το πιο πρόσφατο παράδειγμα τέτοιου προϊόντος έδωσε η Παπαστράτος Phillip Morris International. Επισφραγίζοντας την νέα της στόχευση σε προϊόντα εναλλακτικά του τσιγάρου, ανακοίνωσε προ ημερών μια από τις μεγαλύτερες επενδύσεις επί ελληνικού εδάφους, ύψους 300 εκατ. ευρώ.

Συγκεκριμένα, η επένδυση αφορά στην πλήρη μετατροπή του εργοστασίου της στον Ασπρόπυργο ώστε να ξεκινήσει η παραγωγή των ράβδων καπνού για το IQOS, το νέο ραγδαία αναπτυσσόμενο καπνικό προϊόν μειωμένου κινδύνου της εταιρείας. Με την ολοκλήρωση της επένδυσης, η χώρα μας θα γίνει η τρίτη χώρα παγκοσμίως, μετά την Ελβετία και την Ιταλία, όπου θα παράγονται προϊόντα καπνού που δεν περιλαμβάνουν καύση, δηλαδή οι νέες ράβδοι καπνού του IQOS, ενώ σταδιακά θα σταματήσει η παραγωγή των παραδοσιακών τσιγάρων.

Το θερμαινόμενο καπνικό προϊόν μειωμένου κινδύνου της Philip Morris International πρωτοκυκλοφόρησε το 2014 στην Ιαπωνία. Η δημιουργία του, βέβαια ξεκίνησε από το 2008, και έκτοτε η ΡΜΙ έχει προσλάβει περισσότερους από 400 επιστήμονες και ειδικούς, επενδύοντας περισσότερα από 3 δισ. δολάρια στην έρευνα, την ανάπτυξη και την επιστημονική τεκμηρίωση.

Ειδοποιός διαφορά του IQOS, είναι πως ο καπνιστής ούτε καπνίζει ούτε ατμίζει. Η συσκευή, δεν γεμίζει με κάποιο υγρό όπως τα ηλεκτρονικά τσιγάρα, αλλά με ειδικού μεγέθους και επεξεργασίας ράβδους που περιέχουν καπνό και μοιάζουν με μικρά τσιγάρα.

Η καινοτομία του IQOS έγκειται στο γεγονός ότι το τσιγάρο πλέον δεν καίγεται άλλα μέσω της ειδικής συσκευής θερμαίνεται καταφέρνοντας με τον τρόπο αυτό να περιορίζει κατά 90% κατά μέσο όρο βασικές τοξικές ουσίες που συνοδεύουν το συμβατικό τσιγάρο.

Εξαιτίας αυτής της διαδικασίας θέρμανσης του καπνού, η γεύση θυμίζει περισσότερο παραδοσιακό τσιγάρο ενώ η μυρωδιά που διαχέεται στο χώρο είναι ανεπαίσθητη.

Τα αποτελέσματα της επιστημονικής έρευνας για την τεκμηρίωση της δυνατότητας μειωμένου κινδύνου του IQOS είναι πολύ ενθαρρυντικά και η εταιρία διαθέτει ελεύθερα την επιστημονική της μεθοδολογία και τα ευρήματά της για ανεξάρτητο έλεγχο και επαλήθευση από τρίτους. Η εταιρεία, μάλιστα, έχει υποβάλει σχετικό φάκελο στον αυστηρότατο αμερικανικό Οργανισμό τροφίμων και φαρμάκων των ΗΠΑ (FDA).

Η Philip Morris International δεν είναι η μόνη που επιχειρεί να αλλάξει όλο το status quo της βιομηχανίας καπνικών προϊόντων προς ένα «μέλλον απαλλαγμένο από τον καπνό του τσιγάρου» όπως λέει. Την κίνησή της ακολούθησε και η British American Tobacco Plc ετοιμάζοντας τη δική της εκδοχή ενός λιγότερο επιβλαβούς τσιγάρου. Το προϊόν της θα λανσαριστεί στην Ιαπωνία, μια χώρα που αποτελεί πεδίο μάχης ενός επιθετικού ανταγωνισμού στην αγορά εναλλακτικών τσιγάρων, αφού ήδη έχει τρία είδη εναλλακτικών τσιγάρων.

Το προϊόν της ΒΑΤ ονομάζεται Glo και αποτελείται από μια μικρή ασημένια συσκευή που θυμίζει το iPod, τη συσκευή αποθήκευσης μουσικής. Το Glo μιμείται την λύση της Philip Morris International, αφού θερμαίνει τον καπνό χωρίς να τον καίει σε μια προσπάθεια να περιορίσει με τη σειρά του τις τοξικές ουσίες. Τον επόμενο μήνα το προϊόν της ΒΑΤ θα πωλείται σε 600 καταστήματα στην πόλη Σεντάι της Βόρειας Ιαπωνίας.

Στόχος της ΒΑΤ, που έχει μερίδιο αγοράς 13% στην ιαπωνική αγορά καπνού, είναι να ανταγωνιστεί την ιαπωνική Japan Tobacco Inc. και την Phiilp Morris.

Παρόλα αυτά, στελέχη της αγοράς, εκτιμούν ότι ο στόχος είναι δύσκολο να επιτευχθεί αφού τόσο η ιαπωνική Japan Tobacco όσο και η Philip Morris έχουν κερδίσει την εμπιστοσύνη των καταναλωτών.

Παρότι μάλιστα η ιαπωνική Japan Tobacco έχει ηγετική θέση στην ιαπωνική αγορά, η Philip Morris, έχει επενδύσει ποσά πολύ μεγαλύτερα από τα αντίστοιχα που έχουν δαπανήσει ΒΑΤ και Japan Tobacco στην έρευνα για ασφαλέστερες μορφές καπνίσματος, καταφέρνοντας ήδη να κατακτήσει το 10% της ιαπωνικής αγοράς καπνού με την συσκευή IQOS.

Δεν υπάρχουν σχόλια: